Isnin, 1 Mei 2017

'Elak jadi belasahan lagi'


PEMAIN Melaku perlu manfaatkan aksi laman sendiri ketika berdepan Johor DT.

Melaka: Pemain Melaka United (MU) dituntut beraksi habis-habisan berdepan Johor Darul Ta’zim (Johor DT) pada perlawanan pertama pusingan kedua Liga Super di Stadium Hang Jebat, Paya Rumput Sabtu ini.
Paling penting tidak mengulangi aksi buruk tewas 0-7 kepada skuad Harimau Selatan di Larkin pada saingan pusingan pertama sehingga menjejaskan imej dan reputasi skuad bimbingan jurulatih Eric Williams.
Pengurus pasukan Datuk Wira Mohd Yusoff Mahadi berkata, pemain harus menebus kekalahan itu dengan mencipta kemenangan di gelanggang sendiri dan membuktikan kesilapan yang dilakukan di Johor Bahru tidak akan diulangi di depan penyokong sendiri.
Menurutnya, jika tidak mampu untuk menang sekurang-kurangnya keputusan seri amat memadai berdasarkan keupayaan dan keserasian serta persefahaman yang masih belum mencukupi seperti alasan Williams.
“Apa yang pasti saya mengharapkan terdapat perubahan drastik dalam persembahan pasukan sepanjang pusingan kedua bermula dengan pertemuan berdepan Johor DT yang pastinya menjadi saingan amat getir.
“Saya juga mengharapkan tempoh rehat ketika ini digunakan sebaik mungkin Williams membentuk pasukan berkualiti untuk meraih sebanyak mungkin mata dalam baki perlawanan. Justeru tujuh perlawanan di gelanggang sendiri sepanjang pusingan kedua seharusnya menjadi kelebihan skuad Hang Tuah memperbaiki kedudukan di carta liga,”katanya.
Pada pusingan pertama, MU hanya beraksi empat perlawanan di gelanggang sendiri disebabkan kerja-kerja menaiktaraf Stadium Hang Jebat berikutan itu aksi terpaksa dilangsungkan di gelanggang lawan.
Sehubungan itu venue sebagai tuan rumah sewajarnya meletakan MU bijak mengambil kesempatan terbaik buat pemain bangkit cemerlang.

Nazri Abu Bakar
sukan@hmetro.com.my 
Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 1 Mei 2017 @ 10:01 AM


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Thorbaek dari ladang...

Melaka United mula bangkit 7 MEI 2017 Pemain JDT Fazly Mazlan terjatuh selepas diasak oleh pemain Melaka Ahmad Khuzaimi pada perlawana...