Isnin, 8 Mei 2017

Apa respon kita sebagai penyokong...

ERIC WILLIAMS MARAH DENGAN SIKAP MORA YANG MENINGGI DIRI

Baru sebentar tadi Goal memuatnaik temuramah mereka dengan Eric Williams yang merupakan pengendali Melaka United.
Pengendali Melaka United itu mengakui bertikam lidah dengan pengendali JDT, Benjamin Mora sebaik sahaja tamat perlawanan di antara Melaka dan JDT yang berakhir seri 1-1.
Eric Williams kecewa dengan sikap Mora yang seakan-akan tidak dapat menerima kenyataan pasukannya seri dengan pasukan Melaka walaupun JDT berada 6 mata di puncak liga berbanding pasukan Pahang.
Ia ibarat memandang rendah dan tidak menghormati pasukan lawan. Eric Williams berkata:
“Ada masanya anda harus menunjukkan sedikit sikap rendah diri (kemanusiaan) dalam diri anda. Dan terimalah hakikat yang anda tidak boleh menang setiap perlawanan.”
“Saya sangat kecewa dengan reaksi beliau (Mora).”
“Benjamin Mora harus sedar yang dia memiliki pasukan yang sangat baik, terbaik di Malaysia. Saya memberitahu hal yang sama selepas perlawanan.”
“Bukan sahaja pemain terbaik di JDTI malah dia turut memiliki pemain yang hebat di JDTII.”
“Apabila mereka menewaskan kami 7-0 hari itu, dia seakan-akan tiada masa untuk berjabat tangan dengan saya.”
“Tetapi hari ini, biarlah saya datang kepada dia dan dia menggenggam tangan saya seperti nak bergaduh.”
Namun yang menyakitkan hati Eric Williams adalah perkataan yang dikeluarkan Mora ketika mereka berjabat tangan. Mora berkata:
“Dan dia (Mora) berkata kepada saya, kami akan belasah awak semua 7-0 lagi selepas ini.”
“Saya membalas, adakah awak fikir awak jurulatih yang hebat ke kawan (mate)?”
“Saya cabar awak, datanglah melatih pasukan saya sekarang dan saya nak tengok betapa bagusnya awak.”
“Awak ada pemain yang terhebat di Malaysia dan saya rasa awak patut menang setiap minggu. Semoga berjaya untuk awak.”
“Itu antara ayat yang saya katakan kepada jurulatih yang harus memiliki sedikit rasa rendah diri di dalam dirinya.”
“Ia memang rasa senang apabila menang setiap minggu. Tetapi apabila anda kalah, anda harus berjuang dan berjuang. Anda harus memotivasikan pemain anda. Ia permainan bola yang berbeza.”
Eric Williams berbangga dengan pencapaian anak buah beliau yang mampu menyaingi pasukan terbaik seperti JDT.
Pemain-pemain Melaka fokus kepada tugasan mereka di dalam padang. Mereka belajar banyak perkara daripada perlawanan ini.
sumber: https://semuanyabola.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Thorbaek dari ladang...

Melaka United mula bangkit 7 MEI 2017 Pemain JDT Fazly Mazlan terjatuh selepas diasak oleh pemain Melaka Ahmad Khuzaimi pada perlawana...